Beste meneer van Tuil

13 augustus 2016 - Wenen, Oostenrijk

Lieve David,

Vooral gelachen heb ik om jou verhaal en niet veel anders dacht ik over jou aan het begin. Kom je daar je lokaal binnen in je nieuwe klas en zit daar al iemand binnen. Hoi, ben David en zit bij jullie in de klas. "Euhm, maar je was vorige week niet bij de introductie?", David:" Nee dat klopt, ik heb mij pas 3 dagen geleden ingeschreven..". Het verhaal, je had de vorige studie met 1 vak te weinig net niet gehaald en moest nog even snel wat anders kiezen. Niet veel later werd ik met jou in een groepje gedeeld en na de mededeling dat het voor de komende 10 weken, bij elk vak, het zelfde groepje bleef, zat ik daar met iemand die zich even snel voor een andere opleiding had opgegeven. De irritaties die jij beschrijft heb ik ook goed van al je non-verbale communicatie af kunnen lezen. Iets waarvan ik eerst onzeker werd maar later dacht, dit ben ik nou eenmaal dus deal er maar mee.

Jij bent ook iemand die ik gedurende de studie niet ben kwijt geraakt. Na mijn betrokkenheid bij de studievereniging en die van Chris, voelde ook jij er wel wat voor om erbij aan te schuiven. Zo kwam je een jaar later ook bij de super gezellige AcCo. Dit is ook zeker een omslag geweest in jou houding en gedrag. Je merkte dat mensen op je aan het vertrouwen waren en dat ze je nodig hadden. Maar ook dat jij er zelf wat uit haalde en moest presenteren op een leuke manier. Als het lukte dan was het een groot feest, lukte het niet dan kreeg je wel op je donder. Toen je eenmaal in mijn AcCo verscheen afgelopen jaar wist ik dat ik op je kon bouwen, maar stiekem wist ik dit al sinds ons alles eerste project. Als je dingen moest doen voor mensen of mensen waren afhankelijk van je, ging je presteren en dat deed je dan ook heel slim. Je keek wat iemand van je verwachte en ging inspelen op dit verwachtingspatroon.

Afgelopen jaar zijn ook wij hechter geworden en gaf je gedurende het jaar aan dat je mijn functie in het bestuur graag over wilde nemen. Iets waarin ik je altijd heb gesteund en het volste vertrouwen in heb dat je dat goed gaat aanpakken. Dit heb je ook zeker wel bewezen, vooral toen ik zei dat ik meer op jullie ging letten. Je nam je verantwoordelijkheid, sprong in waar nodig en zorgde ervoor dat ik mij niet druk hoefde te maken. Prima kwaliteiten zowel als persoon als mijn waardige opvolger. Maar denk nou niet dat dit een vrijbrief is, want ik verwacht dezelfde inzet en vastberadenheid volgend jaar, anders dan roep ik je op het matje! Soms wilde ik dat ik iets meer van jou trek het mij niet aan mentaliteit had. Dit is namelijk best handig als je vaak persoonlijk voelt aangesproken.

David, bij jou gaat er meer in jou hoofd om dan je aan de buitenkant kan zien. Iets waarvan ik elke keer weer blij mag zijn als ik een stukje meer mag mee kijken. Een vriend die voor zijn vrienden klaar staat en veel voor ze over heeft. Een van de vrienden waarvan ik weet dat als ik ze nodig heb ze er zijn en jij bent er zeker een van (en anders meld je je wel af met 100 sorry's en een goed excuus). Stop de passie die je hebt voor Ajax en het voetballen zelf, in je studie, het bestuur maar vooral ook in je eigen ontwikkeling en het kan niet meer misgaan met je.

Volgend jaar ga jij nog alleen maar meer gave dingen doen, net als ik afgelopen jaar, nieuwe dingen opzetten en uitvoeren, jezelf ontwikkelen maar vooral genieten. We gaan zeker wel momentjes plannen waarop we hier even op gaan terugblikken, dat weet ik zeker.

Liefs!

Van reisblog naar fotoboek