Dag 8: back to reality

14 augustus 2016 - Enschede, Nederland

Vanmorgen na een diepe nachtrust heerlijk wakker geworden in mijn eigen bed. Ik moest wel even nadenken over waar ik was en meteen kickte er ook een raar gevoel in. Aan de ene kant blij dat ik weer in mijn eigen huis ben maar aan de andere kant baal ik dat mijn reis alweer voorbij is en ik terug moet naar de alledaagse realiteit.

Ik heb eerst maar is de huisvrouw uitgehangen. Begonnen met koffer uitpakken, wasjes draaien, boodschappen doen en schoonmaken. Dit ging allemaal op een stille automatische piloot. Langzaam begon bovenin mijn hoofd de verantwoordelijkheid weer op te spelen, over alle dingen die ik nog moet doen. Stage mailen, shirts regelen, introspel voor eerstejaars HRM aanpassen, en nog veel meer. Iets waarvan ik hoopte dat ik dat nog even van mij af kon zetten. Ik had alleen vandaag nog niet de puf om er mee bezig te gaan. Ik gun mijzelf dan ook wel een dagje rust.

Ik merk dat sinds ik terug ben wel wat rustiger en relaxter ben, iets dichter bij mijzelf. Ik heb alles wat meer losgelaten en achter mij gelaten. Ik heb geaccepteerd dat mijn bestuursjaar binnen de studievereniging ten einde is en dat ik dat met een goed gevoel door geef aan het volgende bestuur. Ik wil ook wat meer dingen voor mijzelf blijven doen en mijn momentjes pakken. Ik merk dat ik er zelf in mijn hoofd rustiger van wordt als ik dit doe. Ik kan mij dan echt even afsluiten van de buiten wereld.

Het nadeel van al deze rust is dat er nog een behoorlijke to-do list voor mij klaar ligt en ik ook aan een hoop dingen ben gaan twijfelen. Ondanks dat ik mijn studie erg leuk vind, heb ik niet het gevoel dat ik er dezelfde passie voor heb als in mijn bestuursjaar en de dingen die ik eromheen heb gedaan. Ik hou van plannen en organiseren en mensen blij maken en om mensen heen zijn. Met mijn studie ben ik dat natuurlijk ook maar het is niet het zelfde, hierdoor twijfel ik ook of als ik klaar ben ik dit wel echt wil gaan doen. Ik denk namelijk dat ik wel in meer studies zou passen en deze leuk zou vinden maar dat ik dan niet een zelfde passie zou hebben. Ik vind het ook moeilijk om te zeggen waar die passie wel echt ligt maar ik hou van diversiteit, plannen, organiseren, obstakels overwinnen, nieuwe dingen bedenken en vooral mensen blij maken, daar krijg ik energie van. De wereldreis die ik al eerder heb benoemt blijft in mijn hoofd spelen. Dit wordt zeker iets wat ik ga uitzoeken en als momentjes voor mijzelf ga gebruiken om tot rust te komen. Ik vind ook eng dat ik weer zo ben gaan twijfelen en heb ook even het gevoel dat ik mijn einddoel kwijt ben. Maar ik weet dat dit ook wel weer goed komt, maar het heeft even tijd nodig.

Voor morgen gaan we even wat zaken van de to-do list afhalen en ga ik ook nog even wat reacties van feedback plaatsen (ja ik ben weer thuis en het is lastiger om deze dingen goed bij te blijven houden). Ook zal ik morgen de foto's en filmpjes uploaden, deze worden nu namelijk naar de computer overgezet.

De komende dagen zal ik denk ik ook wat meer gaan bloggen over de zaken waar ik tegenaan loop, in aanloop naar (hopelijk) mijn laatste studiejaar. Voor nu ben ik echt leeg en moe, beneden zitten Bjarne en Steffy film te kijken, maar ik neem alles niet meer zo goed op dus het gaat allemaal langs mij heen. Vanavond weer goed slapen en dan morgen productief bezig!

Liefs!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade