Weer vervallen in oude gewoontes

21 augustus 2016 - Enschede, Nederland

Zit je dan op de bank, de avond voor de laatste introweek (althans, dan ga ik ervan uit dat ik dit jaar mijn diploma binnen haal). Ik heb al een week geen reisverslag meer gemaakt en daar baal ik zelf best wel van. Je vervalt zo snel weer in je oude gewoontes en ik merk dat ik steeds minder dingen voor mijzelf weer doe. Nu ook, zou ik jullie dolgraag meenemen in alles wat afgelopen week is gebeurd, maar dit is gewoon teveel om in een keer te typen.

Ik vind wel weer fijn om thuis te zijn en ben nog veel met mijn reis bezig, in goede zin. Maar ook kwam na de eerste dag thuis, alweer de eerste stress momenten. Het nieuwe bestuur is van start gegaan en het loslaten van dit alles vind ik toch wel lastig. Daarbij kwam dat niet alles nog helemaal geregeld was, dus de stress bij mij zat hoog. Toen maar geaccepteerd dat ik en de kandidaat bestuursleden er een stuk gelukkiger van werden als ik mij er toch mee zou bemoeien. Dus dat toch maar gewoon gedaan. Daarnaast ook nog de laatste dingen gedaan voor de kroegentocht commissie waar ik in zit. Het was weer op en top hoe ik mijzelf had achtergelaten.

Na een week met wat hectische en de gewoon leuke momenten zijn we donderdag maar begonnen met een leuk feestje. Nu vier dagen later heb ik drie gezellige avonden erop zitten waarvan twee op de kermis in Varsseveld. Een jaarlijks, gezellig feestje, waar ik nu echt al heel lang heen ga. Samen met Esther (en nog een heleboel ander mensen) dansjes en drankjes gedaan, het was dus weer ouderwets gezellig.

Vanaf morgen gaat mijn laatste introweek in, nog één keer de academiedagen, nog één keer HOI-mama zijn. Ik kijk er ontzettend naar uit, maar ik weet ook dat daarna het zware leven van een stagiaire begint (40 uur in de week, werken). Iets waar ik heel erg aan moet gaan wennen dat weet ik zeker. Ik hoop ook echt mijn momentjes dan te kunnen pakken om ook dit van mij af te blijven schrijven en mijn ervaringen te delen (nu ik aan typen ben, ook al had ik even niet z'n zin, doet het mij wel echt weer even goed). Aankomende week heb ik ook mijn afspraak met de arts die mij gaat opereren (dus allemaal ook nog spannend!).

Nog even een mailtje eruit doen met de foto's van Rome. naar de familie die ik heb ontmoet, en dan lekker slapen. EN JAAA, dat zag je goed, ik heb eindelijk de foto's en fimpjes online staan!

Slaap lekker mensen, voor de intro mensen, succes met deze zware week en de werkende mensen, succes met werken!