Dag 6: Slechte toerist, maar leuke dag!

12 augustus 2016 - Wenen, Oostenrijk

Vandaag was een goede dag, ik ben nog steeds een van de slechtste toeristen hier, denk ik, maar ik ga vooruit. Heb ik trouwens al verteld over het giga ontbijt buffet wat ik 's morgens voor geschoteld krijg. Het beslaat ongeveer vijf a zes grootte eettafels, waarna je kan kiezen uit warme broodjes en croissantjes, tientallen beleg soorten, yoghurt, muesli, verschillende sapjes en ook nog iets wat lijk op cakejes enz.

Na een overwinning aan de ontbijttafel (had gisteren namelijk de gehele tafel omgestoten en mijn drinken en eten lag overal over tafel, lucky me!) ben ik het stadscentrum ingegaan. Daar zag ik vele tour guides lopen dus ik dacht ik spreek er  één of twee aan. Maar in plaats van mij te helpen werd ik afgeblaft dat ze niet wisten waar ik dit kon boeken (toch wel apart dat je niet weet waarvoor je werkt toch?).

Daarna goede verhalen gehoord over de Vienna, hop on, hop of bus (met Nederlandse audio guide!). Dus daar maar is informatie ingewonnen.. en dat dames & heren had ik veel eerder moeten doen! Op dit moment heb ik nog wel tig dingen die ik wil bekijken. Ik weet nu wat meer over de historie van Wenen en hoe het is opgebouwd. Daardoor is alles in een keer een stuk leuker. Ik ben trouwens ook al meerdere malen aangezien voor een local, wat ik ook wel grappig vind (in Rome trouwens ook, dus wat is er met mij?). Ik heb nog steeds vrij weinig gezien in Wenen, dan bedoel ik als in echt bezocht, wel ben ik langs een heleboel plekken geweest die door het verhaal erachter mij hebben geprikkeld om dit toch te gaan zien.

Dat is denk ik ook mijn fout geweest zowel in Rome maar nog meer in Wenen. Ik wilde te graag naar alle plekken die mensen mijn aanbevolen, waardoor ik niet snapte wat andere mensen zagen. Sommige plekken zijn ook meer ervoor om met meer mensen  te bezoeken, maar voor andere moet ik gewoon eerst een beetje geprikkeld worden, door bijvoorbeeld het verhaal erachter zodat ik daarna zelf op onderzoek kan gaan.

Vandaag eigenlijk niet zo gek veel boeiendst gedaan of ontdekt behalve dat ik wel graag verder wil reizen en baal dat morgen mijn laatste dag is. Misschien op vliegveld meteen weer omdraaien?

Iedereen die erover denkt om dit ook te doen, doen!! Je zult vast ook wel de momentjes hebben die ik heb. Maar hey, dat is ook wel beetje de charme van de reis. Je leert weer even op en top jezelf kennen. Het grote nadeel is ook meteen je voordeel, je hoeft met niemand te overleggen! Iets wat je helemaal voor jezelf doet en  ik kan het dus iedereen aanraden. Volgend jaar ga ik zeker weer weg!

Dit zou ook meteen een van mijn laatste post zijn vanuit Wenen. De laatste schrijf ik hoogst waarschijnlijk morgen in het vliegtuig, op weg naar huis. Ik blijf thuis zeker ook nog wel even blogs schrijven want er zijn nog een hoop dingen waar ik nog graag over wil schrijven, wat betreft studie, vrienden en mijzelf. Dus morgen zal niet mijn laatste post zijn.

Ik zit weer lekker vertrouwd in het barretje waar ik de eerste avond was beland, met wederom de fijne barman en een overheerlijke cocktail (corona zou ook prima smaken nu, maar ik vind het leuker als hij ze voor mij maakt).

Slaap lekker alvast en tot morgen!