Beste Karin (door Pjotter)

9 augustus 2016 - Rome, Italië

Je bent dit jaar weer zeer waardevol voor mij gebleken met goede vragen en goed advies rondom persoonlijke kwesties. Op mijn beurt mag ik jou altijd graag helpen met theoretische kwesties. Je bent in dit jaar veel gegroeid in talloze dingen. Helaas moet ik toegeven dat ik zie dat je in veel dingen gegroeid ik hierop niet goed mijn vinger kan leggen. Voor mij ben je waardevol omdat ik je vertrouw en je soms precies weet wat ik nodig heb. Deze eigenschappen waardeer ik zeer in je en dat maakt voor mij Karin tot Karin. Als vriendin kan je in mijn ogen niet meer groeien, maar je lijkt het altijd toch te doen.

Als persoon ben ik overtuigd dat iedereen elke dag beter wordt, dus je wordt iedere dag een betere Karin. “Learn fromyesterday, hope for tommorow and life for today”. Ik ben er dan ook van overtuigd dat waarvoor je ook inzet het een succes zal worden en tegelijkertijd de zelfde vriendschappelijke persoon te blijven die je bent. Als persoon zie je soms licht in mensen die in zichzelf alleen maar duisternis zien dit is een eigenschap die zeer zeldzaam is en blijft. Als persoon kan je van mijn part ook niet groeien omdat jij en iedereen zichzelf constant blijft verbeteren.

Als HR-stagiaire heb ik het geluk om vanaf eind augustus jou voor vijf maanden mijn collega-stagiaire te noemen. Daarin zal ik natuurlijk dingen zien die je anders aanpakt dan mij, maar dat is net als appels en peren vergelijken. We zijn daarin compleet verschillend en we kunnen veel van elkaar leren, maar we zullen toch anders dingen aanpakken.

Als intern en daarmee dus mijn chef had ik het geluk dat ik je een jaar mocht meemaken. Jij net Nicole hebben de unieke gave om zeer overtuigend te zijn, waarbij ik soms twijfel of ik een ruggengraat bezit. Tot mijn geluk is deze overtuigende kracht niet beperkt tot mij, maar speel je nagenoeg perfect in de politiek tussen studieverenigingen en weet je altijd mensen met je mee te krijgen. Je hebt deze functie anders ingevuld dan Nicole, wat ook wel moest omdat jij met een grotere Activiteitencommissie te maken hebt gehad. Je hebt hier iets moeten doen wat je zeer moeilijk vond en dat is loslaten. “Als je wil dat iets goeds gebeurd moet je het zelf doen”. Deze perfectionistische lijken wel soms wel eens te delen en zo ook met loslaten. Je had volledig gelijk dat als je het los zou laten dat het mis zou gaan, maar dit was nodig voor jou rust en dat andere mensen ervan konden leren.  Dit heb je in mijn ogen super gedaan terwijl ik kon zien dat het moeilijk voor je was en in mijn ogen heb je dit ook nagenoeg perfect aangepakt.

Waar kan je in mijn ogen wel in groeien? Gun jezelf meer geluk! Je ziet vaak door het bomen het bos niet meer omdat je teveel hooi op je vork hebt genomen, maar jij schiet hier vaak bij in. Dit is jammer! Je bent zo’n geweldig persoon en verdient in mijn ogen dus ook zoveel geluk, maar dat lijkt helaas nooit te matchen. Alhoewel ik zelf weet dat je zulke dingen niet altijd in je hand kan hebben, maar je kan wel je “circle of influence” vergroten. Geluk zit in alles, maar het is belangrijk voor jezelf om te definiëren waar je zelf gelukkig van wordt want mijn grootste wens voor jou is dat je het geluk dat je andere mensen toewenst zelf ook krijgt. “Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops yourself”.

Hopelijk heb je hier wat aan anders hoor ik het wel.

Veel succes en bovenal veel plezier!