À friend to keep

9 augustus 2016 - Rome, Italië

Precies zoals ik had verwacht, was Pjotter weer nummer 1 in het aanleveren van zijn brief met zijn verhaal voor mij. Netjes via de mail, in een Word bestandje, maar langer dan verwacht, gewoon een geheel A4 vol. Zoals de enige echte Pjotter worden er natuurlijk ook een paar quotes bij gehaald. Op en top Pjotter zoals er maar eentje is, prachtig!

Ik had gisteren natuurlijk gesjoemeld en moest dit nog inhalen. Dus daar zit je dan op een stoepje, bankjes zijn hier in een keer moeilijk te vinden. Een weer ontzettend mooie brief te lezen met weer tranen in mijn ogen. Ook vandaag realiseer ik mij weer hoe gelukkig ik ben met de vrienden die ik heb en hoe goed in mij mijzelf laten voelen. Ik vind dat ik mijzelf best wat credits mag geven voor het uitzoeken van deze fantastisch mensen .

Pjotter is net als Nicole een hele goede vriend van mij geworden door de opleiding heen. Wij als drie musketiers van de allereerste AcCo hadden al snel een goede klik en waarderen elkaar ontzettend voor dat wat we zijn, iedereen in zijn eigen unieke manier. Pjotter was voor mij altijd een wat verlegen, rustiger jongen, iets waar ik en Nicole ten volste hebben gebruikt om dat wat meer open te krijgen. Zo kon meneer er niet zo goed tegen als we hem lieverd noemde, dus ja de aanhouder wint en uit eindelijk accepteerde die de lieve woordjes en de vele knuffels, al dacht hij dat we zo nooit meende. Iemand die ik ontzettend zag groeien en een van mijn beste vrienden is.

Pjotter is een zorgzame, super intelligente (en ja menig vak op de opleiding zou ik misschien niet hebben gered als ik niet zon goede mentor had), vriendelijke en buitengewoon uniek persoon (en Pjotter als je nou denkt dat negatief is, dat is het niet, weet je best). Een persoon die in mijn ogen altijd precies een doel voor ogen had en die ook altijd wist te bereiken, ook al was het dan niet helemaal zoals gepland. Iemand de meest waardevolle maar ook soms meest zinloze opmerkingen van mij (en vast ook andere) onthoud. Meneer appt dan ook geregeld, hey hoe was die en die activiteit of hoe ging het verhuizen? Daarin ben ik wat minder goed maar ik waarde dat hij aan belangrijke dingen denkt en dan even wat van zich laat horen. Pjotter en ik hebben ook de meest diepzinnige gesprekken gevoerd maar het kan van heel serieus ook naar de meest slechte humor gaan in een paar seconden en ja dat is meestal mijn schuld.

Lieve, lieve,lieverd!
Ook al weet je nu even niet waar je heen moet en wat je doelen zijn. Ik denk dat je dat echt even nodig hebt. Er komt een moment dat je het wel weer weet als je het het minst verwacht en dan komt die zelfverzekerde, vastberaden Pjotter helemaal weer terug. Perfectie bestaat niet, maar erna streven en daarin gelukkig zijn zou ik jou graag toewensen. Je bent mijn maatje en ik weet zeker dat je er een bent die altijd in de buurt blijft, waar jij ook bent. Ik hoop dat we nog meer goede tijden tegemoet gaan. Ook in ons vierde studiejaar kom je nog steeds niet van mij af, maar i.p.v. jou bitch, hoop ik toch nu gewoon een vriendin te kunnen zijn en samen leuke tijden tegemoet gaan op onze stageplek. Ik dank je hartelijk voor de ontzettend mooie brief. Het doet mij goed dat je zoveel in mij ziet en veel dingen weet te benoemen die voor jou belangrijk zijn geweest. Met tranen in mijn ogen en wetende dat hier zo zorgvuldig over na is gedacht, ben ik diep geraakt. Dankjewel daarvoor.