Dag 3: I'm in love...

9 augustus 2016 - Rome, Italië

.. With this city! It's gorgeous, crowded and elegance. Today was a English only day, so I'm still in that mood while writing this. Maar oké ik zal verder in het Nederlands typen.

Vanmorgen vroeg had ik wel het gevoel alsof het nog 6 uur 's ochtends was. Mijn benen voelde nog zwaar van de vorige dag. Toch maar opstaan en ontbijten, na 2x mijn toast te verbranden kon ik er weer tegenaan.

Toen maar een trip naar het verzamelpunt van mijn tourguide gemaakt, met de metro, die kost echt gewoon helemaal niks hier. Ik had nog een uurtje over en heb toen nog even tijd gemaakt om nog een verhaal van een van mijn peoples te lezen. Daar was ik ook wel een uurtje mee zoet zoals jullie misschien wel gezien hebben in de post hiervoor.

Oh even voor mensen die wat selectiever willen lezen. Ik zal wel aangeven wanneer het een verslag van de dag beslaat, door er dag 1, 2, ect. voor te zetten, de rest is vaak namelijk reactie op feedback momentjes of de feedback verhalen zelf, ook leuk om te lezen natuurlijk maar de keus is aan jullie. Ook moeten ik zeggen dat ik super enthousiast ben over hoeveel mensen toch eigenlijk met mij meelezen. Heel veel leuke reacties gehad, via app en Facebook. Super tof dat jullie mij volgen.

Toen eenmaal de tour begon kwam ik er al snel achter dat een jongeman uit Singapore er ook alleen was. Vervolgens kregen we van een heel leuk Italiaans vrouwtje uitleg over een aantal dingen, voordat we naar het Vaticaan liepen. Heel veel informatie in een korte tijd afgewisseld met humor, love it!  Eenmaal in het Vaticaan kregen we een headset, die het maar bar slecht deed. Dus in begin veel informatie gemist. De tour was echt heel gaaf, maar wel heel snel. We liepen overal snel doorheen en kregen dus alleen de highlights te zien.

Ik klikte steeds beter met onze jongeman uit Singapore, genaamd Hazif. Hij vroeg of ik ook naar boven ging in de St. Pieters basilisk. We zijn toen met z'n tweeën verder op Tour gegaan. Met de lift de eerste 200 stappen overgeslagen en daarna nog meer dan  300 treden met de benenwagen en potverdorie wat was dat afzien voor iemand die geen conditie meer heeft. Twee dikke enkels later, was het het allemaal waard. The most amazing view I ever seen! Hazif en ik zijn denk ik meer dan drie kwartier in dit mooie hoge puntje gebleven. We hebben even uitgezocht waar de paus nou eigenlijk woont en nadat we al 6x overtuigd waren dat we het gevonden hadden, hadden we hem echt! Kan je zeggen het zijn stenen muren, met ramen en een dak. Foto's van deze plekken en Hazif en mij komen later nog online. Misschien morgen als ik toch moet wachten op vliegveld en er een beetje redelijke WiFi is.

Ik nam afscheid van mijn nieuwste vriend, waarmee ik toch zon 6 uur heb rondgestruind en ben eerst nog verder gaan lopen naar een plek die Celeste mij de vorige dag had aanbevolen. Een super mooie plek, maar ik was kapot, mijn rug deed zeer en had trek (het was al 18 uur en had sinds die ochtend 9 al niets meer gegeten). Eerste beste restaurantje gepakt en daarna heerlijk op een mooi plein nog even gezeten.

Oké even een Side track. Terwijl ik schrijf komt er een Italiaan bij mij zitten die een heel gesprek met mij begint. Hij vind mijn prachtig en mooi en wil mij zelf voetmassages geven. Hele aardige Guy maar naar zon lange dag wil ik even niemand om mij heen. Vraagt vervolgens of ik met hem wat wil drinken. Ik bedank hem vriendelijk en zeg dat ik geen interesse heb en mijn blog af wil maken en weer wil gaan. Krijg twee Italiaanse kussen, maar meneer denkt meer te krijgen dus geeft mij even vol een zoen op de mond. Nou niet een hele lelijke Guy maar voor ik de rest van de avond niet meer van hem af kom vraag ik hem toch vriendelijk om te gaan, wat die dan weer wel lief doet. Ja sorry mensen maar ik moest dit wel even meteen van mij aftypen.

Vanaf het plein waar ik gestopt was met mijn verhaal, moest ik 40 minuten terug lopen.. Iets te ver als je mij vraagt maar ik zou en wilde mijn blog schrijven op de plek waari ik nu zit. Bij het meest lelijke gebouw volgens de Italianen. Op de foto's moet je maar is kijken naar het panorama view. Je ziet daarop in de verte een wit soort glanzend gebouw, Hazif en ik vonden het van zon afstand lijken op the Lincoln building is the U.S. Maar die afstand heb ik vandaag dus nog gelopen met een hele grootte bocht eromheen. Nu zit ik dus lekker van mij af te typen en dan ga ik zo naar het hotel, lekker slapen want morgen om 8.30 al op het vliegveld naar bestemming 2. Het is hier volgens mijn weather report maar 17 graden.. Horen dus erg benieuwd.  Maar ben benieuwd wat mijn dagen hier nog kan overtreffen.

Nog kleine sidenote, voor de mensen die mij kennen, weten dat ik veel last heb van prikkels en dat mijn gedachte maar door en door razen. Voor het eerst zijn ze echt erg stil, misschien komt het wel omdat ik alles van mij afschrijf en vandaag alles in het Engels moest doen maar heerlijk, mijn hoofd is sinds lange tijd leeg en ik kan heerlijk genieten.

Voor nu was dat het weer. Ik zal morgen even snel tussendoor posten waar ik heen ga en dan krijgen jullie morgen weer verslag uit een ander land en stad!

Slaap lekker lieve mensen en ik hoor graag van jullie!

1. Hanneken wentink:
    10 augustus 2016
    Super Karin, dat je zo geniet en dat je dit zo leuk kunt verwoorden. leuke ontmoetingen heb je al gehad. Ik hoop dat Wenen net zo leuk wordt, want dat is ook een prachtige stad.
    Veel succes verder.
  2. Karin: