Dag 4: Na zonneschijn en +30 graden, komt regen en 14 graden

10 augustus 2016 - Wenen, Oostenrijk

Zat je vanmorgen nog in het mooie Rome met alweer 34 graden en 8 uur later in Wenen in een hotelkamer met 14 graden en regen... En wat een dag..

Vannacht weinig kunnen slapen, door het vele lopen van gisteren waren mijn benen erg onrustig en kon ik niet goed in slaap komen. Om 6.30 al wakker en maar opgestaan, half 8 zou het ontbijt beginnen en dan had ik nog snel 10 minuutjes voor mijn taxi er zou zijn. Helaas was de mevrouw van het ontbijt er pas tien minuten later.. Geen ontbijt en maar doorgelopen naar mijn taxi die al stond te wachten. Eenmaal in de taxi heb ik nog even genoten van het mooie uitzicht tot er in een keer een raar geluid ontstond, midden op een grootte kruising stapt mijn taxi-chauffeur uit en hij meld mij dat de taxi stuk is. Midden op die drukke straat van taxi gewisseld waarna die mij verder bracht naar het vliegveld.

Op het vliegveld snel mijn bestemming onthuld, Wenen, Oostenrijk. De Bali gezocht waar ik moest inchecken en op naar de douane. Daar werd ik eruit gepikt en werd ik extra gecontroleerd, ik geef de schuld aan mijn hoedje, ik zag er te toeristisch uit denk ik. Daarna dit jullie medegedeeld op Facebook en door naar de gate. Foto's uploaden lukte daar niet maar misschien dat ik het straks even probeer, met deze WiFi. Na het boarden moest de bus ons naar het vliegtuig brengen, dit ging niet helemaal soepel want eerste beste vliegtuig was het al maar hij heeft die dus compleet gemist. De buschauffeur heeft ons het gehele vliegveld laten zien om vervolgens om toch netjes af te zetten bij het goede vliegtuig. In het vliegtuig paar minuten voor vertrek werd ons mede gedeeld dat wij nog zeker een half uur vertraging hadden i.v.m. een vliegtuig die een noodlanding moest maken. Het was dus een dag vol met verassingen.

De vlucht zelf ging erg snel, iets meer dan uurtje, veel turbulentie door het slechte weer hier in Oostenrijk. Maar lekker snel ik kon voor weinig een kaartje halen voor de trein om zo dicht bij het hotel komen. Het hotel zag er al heel mooi uit aan de buitenkant, en de kamer is prachtig. Ik ga nu van een 6m2 kamertje naar een badkamer die net zo groot is als de kamer in Rome. Het slaapgedeelte heeft een 2 bij 2 persoonsbed en zelf een bureau en zit gedeelte. Een geweldige upgrade in vergelijk met Rome.

Ik mis Rome al wel een beetje, de mensen hier zijn veel stugger en minder vriendelijk. Het weer is ook weer even een omslag en ik heb gevoel dat ik echt weer dicht bij huis ben (is natuurlijk niet zo). Terwijl ik net gewend was aan Rome die eruit ziet als een historische plek die je honderden jaren mee terug neemt en de vrijheid en chaos die er heerst, verkeer sjeest door elkaar heen er zijn amper lijnen op de weg te zien en overal zijn mensen. Zijn mensen hier veel meer gecontroleerd en hebben een soort van starheid. Ik hou normaal wel van controle, maar vond de chaos en het niet weten hoe laat het is geweldig. Weer even flink aanpassen dus! Ik ben nog wel hoopvol gestemd dat dit ook weer een geweldige paar dagen gaat worden maar ik moet wel weer even wennen. Voor nu ben ik erg moe (en ja het is pas 3 uur). Maar ik ga wel even power nappen en dan vanavond nog een rondje lopen.

Als mensen nog tips hebben hoor ik het graag!

1. Laurien vermeulen:
    10 augustus 2016
    Heee Karin,
    Wat super leuk om al je verhalen te lezen; ik moest inmiddels al behoorlijk wat inhalen haha!
    Ik vind het super tof dat je dit doet, je leert er zoveel van! Geniet van Wenen (ookal is het even wennen). Ik heb helaas geen tips.
    Liefs Laurien
  2. Karin:
    10 augustus 2016
    Hey Laurien!

Wat super leuk dat je mij volgt! Het is wel even wennen maar dat komt vast helemaal goed! :) morgen ga ik weer lekker speuren!