Lieve Karin (door Sander Buijs)

12 augustus 2016 - Wenen, Oostenrijk

Ik heb je afgelopen jaar als iemand leren kennen die altijd voor anderen klaar staat. Je hebt veel bereikt binnen Humanity en binnen de wereld van studieverenigingen. Op het gebied van je studie gaat het je bijna altijd goed af. Je bent dan ook een excellente student. Je stelt hoge eisen aan jezelf en aan je omgeving, maar houdt daarbij soms wel mensen een hand boven het hoofd. Ik heb het idee dat mensen soms misbruik maken van jouw goedheid.

Mensen kunnen altijd bij jou terecht. Je behandelt alles wat je te horen krijgt met zeer veel vertrouwen en stelt mensen (bijna) nooit teleur. Ik ben bang dat jouw goedheid soms ten koste gaat van jezelf. Je zet altijd anderen op de eerste plaats en dit gaat soms ten koste van jezelf. Je kunt zakelijk en privé niet altijd goed scheiden, mede omdat mensen heel veel van je verwachten en de extremen waarbinnen je soms een keuze moet maken. Het leven is vol met dit soort moeilijke keuzes en het is belangrijk om te beseffen dat je niet altijd iedereen te vriend kan houden. Als je altijd vrede probeert te bewaren dan zal je hier uiteindelijk zelf onder ten onder gaan. Je hebt nu veel vrienden omdat alles goed blijft gaan, maar waak er wel voor dat je helder voor ogen hebt wie je echte vrienden zijn en wie er voor jou zullen zijn als jij een keer hulp nodig hebt.

Ik ken je als een vechter die niet opgeeft. Je hebt net als ik een klein hartje. Achter de harde buitenkant schuilt iemand die best wel een keer kwetsbaar en onzeker mag zijn. Gelukkig heb je mensen om je heen met wie je je emotie kunt delen.

Je moet niks aan jezelf veranderen. Je bent nog steeds die lieve, mooie, zorgzame en sterke meid die je altijd al geweest bent. Je moet er wel voor waken dat mensen geen misbruik van je maken. Probeer jezelf daarom eens wat vaker op de eerste plaats te zetten, want ik weet zeker dat je weet wie je echte vrienden zijn en wie er voor je klaar staan als je ze nodig hebt.

Liefs,

Sander